Om de Woul Media

de Woul Media AB är en digital marknadsföringsbyrå med inriktning sociala medier. Företaget har sin bas i Katrineholm i Sörmland och riktar sig både mot lokala företag och mot företag på distans i hela Sverige.

Med en djup förståelse för mål, målgrupp och analys specialiserar sig de Woul Media inom strategisk digital kommunikation. Genom att implementera strategier i organisk och betald marknadsföring i sociala medier hjälper de Woul Media företag i olika branscher att utveckla sin digitala närvaro och driva den mot framgång!

Uppdrag och vision


Osäkerhet, okunskap, oregelbundenhet, ointresse och tidsbrist är problem som kan stå i vägen för företags framgång i digital kommunikation. de Woul Medias vision är att underlätta för och ge önskade resultat för företag som saknar tid, kunskap eller verktyg för en målinriktad närvaro i sociala medier.


Genom att anpassa innehåll, budskap och metoder efter ditt företags målgrupp, mål och syften kan
de Woul Media erbjuda lösningar för projekt och kampanjer i både mindre och större omfattning.

Med anpassade metoder och kunskap kring vad, när, hur och varför digital kommunikation skapas, publiceras och utvärderas kan ditt företag öka sin räckvidd, nå ut till rätt målgrupp och skapa interaktion, underhållning och mervärde för målgruppen samtidigt som företagets försäljning kan få en boost.

Hej!

Klara de Woul heter jag och jag är grundaren av de Woul Media.

Jag startade företaget i januari 2024 efter att jag tagit examen som social media manager via Nackademins yrkeshögskola. Tidigare har jag arbetat i många år inom barnomsorg både i Sverige och utomlands.

Tack vare mina studier, mina anställningar och övrig livserfarenhet har jag erfarit möten med många olika typer av människor. Genom dessa möten har jag fått stor förståelse för människors olikheter och jag har lärt mig mycket om kommunikationsanpassning i olika situationer.

Dessa lärdomar kommer väl till pass i mitt arbete med digital kommunikation, där strategiskt tankesätt är a och o; jag lägger stor vikt vid att tydliggöra mål och syften, att skapa medvetenhet om målgrupper och att därefter anpassa budskap och metoder för önskad effekt.

Ordning, struktur och tydlighet är ord som beskriver mig som person väl, enligt många i min omgivning. Just dessa ord hoppas jag även ska prägla allt mitt arbete i de Woul Media.

Utbildning och erfarenhet

Genom Nackademins yrkeshögskola har jag läst kurserna Affärsmannaskap, Projektledning, Sociala mediers roll i marknadsföring, Content marketing, Community management samt Annonsering och uppföljning i sociala medier. Dessutom innefattade utbildningen två praktikperioder på sammanlagt 26 veckor och ett omfattande examensarbete.
Kurserna i social media manager-utbildningen har letts av personer som är yrkesverksamma inom digital marknadsföring, vilket inneburit mycket insiktsfulla föreläsningar såväl som realistiska och relevanta praktiska övningar.
Utbildningen har innefattat både fiktiva arbeten och verkliga samarbeten med diverse olika företag inom olika branscher. Exempel på sådana företag är hotell, restauranger och caféer, online-försäljning och butiksförsäljning av varor, tjänsteföretag som byggföretag, fastighetsuthyrare, gym, utbildningsenheter och ideella organisationer.