Strategi för sociala medier
Framtagning av en komplett strategi, inklusive innehållsteman och en generell innehållsplan, för ditt företags närvaro i sociala medier. Som grund för strategin genomförs en nulägesanalys på ditt företags närvaro i sociala medier följt av en konkurrentanalys och en målgruppsanalys. Analyserna säkerställer att strategin utformas med innehåll som är relevant för just ditt företag och ditt företags målgrupp. Strategin beskriver och specificerar djupgående bland annat mål och syften, kanaler, målgrupper, unique selling points, organiskt och betalt innehåll, innehållsteman och innehållsplanering. Efter framtagning kan strategin vidare implementeras direkt av ditt företag eller av de Woul Media.
Fördelarna med en strategi för närvaro i sociala medier
Strategin lägger grund för all ditt företags närvaro i sociala medier. Den är baserad på metodiska analyser och beskriver ingående när, var, hur och varför närvaron ska göras. Den framtagna strategin underlättar därmed för framtida planering, skapande, genomförande, analys och uppföljning av digital marknadsföring. En tydlig strategi med tydliga mål för ditt företags närvaro möjliggör enkel uppföljning av ditt företags resultat i sociala medier. Metodisk och målinriktad vidareutveckling av din strategi kan genomföras löpande vid behov.